DREAM TREE

PinkFlowers_5PinkFlowers_14
Jeg har en stor forkjærlighet for store, rosa trær og da vi så dette i Hellas falt jeg pladask. Sååå nydelig fint ♥ Jeg måtte selvfølgelig svinge kjolen under treet og knipse noen bilder. Egentlig ville jeg også ta det med meg hjem. Tenk å ha dette treet i hagen. Drømme. Lørdag om to uker skal jeg ta bilder i bryllupet til onkel og tante, og jeg skulle mer enn gjerne plassert de under dette treet under fotograferingen. Tenk så fint.

CRYSTAL CLEAR

CrystalClear_9CrystalClear_11
Lite er finnere enn krystallklart vann og jeg kjenner jeg virkelig savner dette akkurat nå. Været i Norge er jo faktisk litt krise, og i går var det flere her hjemme som fikk kjelleren fylt med vann. For et regnvær! Heldigvis roet det seg utover ettermiddagen. Sommeren i år har ikke vært mye å skryte av, så jeg kjenner det er veldig godt å vite at jeg skal reise litt i september.

BLUE DOORS

BlueDoors_12BlueDoors_øBlueDoors_å
I Hellas var det mange sjarmerende kriker og kroker, og den ene kvelden spiste vi på en hjemmekoselig restaurant i byen Poros. Fordi dette var en av kanskje to kvelder vi sminket oss knipset vi så klart noen antrekksbilder. Objektivet mitt var overhode ikke på min side i ferien og av alle bildene mine jeg kom hjem med var kanskje 40% av de i fokus. Litt krise at dette skjer rett før jeg skal ta bilder i bryllup, spesielt når Japan Photo trenger fem uker for å se på problemet. Heldigvis har jeg et annet objektiv jeg kan bruke og noen halvdårlige bilder fra ferie som er nogenlunde i fokus, til tross for dårlig kvalitet sånn ellers også. Haha!

SAILING THROUGH POROS

Poros _10Poros _22Poros _34Poros _24Poros _13
Poros _12
Et av de fineste stedene vi seilet var gjennom byen Poros. For det meste seilet vi på åpent hav med lite å se på nært hold, men den ene dagen kjørte vi med by på hver side. Dette var utrolig fint, spesielt når vi kjørte nærme byen ♥ Jeg har knipset masse bilder og filmet en del med GoProen, håper filmen klarer enda bedre enn bildene å hvis hvor fint det var.

FIRST DAY IN POROS

Poros_1Poros_35Poros_9Poros_4Poros_36Poros_12Poros_20Poros_26
Poros var den eneste "store" byen vi besøkte på seilferien i Hellas, og dette var et utrolig sjarmerende sted ♥ Trange, bratte gater, søte butikker gjemt på hvert hjørne, god mat og fin stemning. Stedet var overhode ikke stort, men det største stedet vi var på denne ferien. Vi valgte å legge anker litt utenfor byen - veldig greit og ikke minst veldig koselig.

DREAM PLACE

190716_2423k190716_2423ia190716_2423j190716_2423
Denne uken jobber jeg full uke og jeg kjenner jeg allerede gleder meg til helg. Helgen som var har vært veldig fin med båttur, overnatting hos bestemor, hygge hos tante og onkel, barnepass, jobb og diverse ♥ Imens jeg er på jobb får bloggen mimre tilbake til Hellas, for jeg har fortsatt mange bilder å dele. Til tross for lite blogging i sommer har jeg lyst til å dele, mye fordi jeg selv synes det er veldig hyggelig å bla tilbake senere å se. Bildene i dag er fra samme sted som bildene jeg delte i går, men litt lenger ut fra "byen". På dette vakre stedet lå vi ankret opp den ene natten og her koste vi oss masse.

EN DAG I ARGOLIS

190716_2299190716_2331190716_2309190716_2289190716_2315190716_2302kladd2
Under seilferien i Hellas besøkte vi mange sjarmerende steder og et av stedene vi var på var den lille byen Argolis. Her var vi en natt og brukte dagen på å titte litt i gatene, spise en deilig lunsj, utforske grotter og svømme rundt. Vannet var så fantastisk deilig at vi egentlig badet mer enn vi var på land. Veldig deilig ♥

EXPLORING PARADISE

Aegina_4180716_1896Aegina_11Aegina_3Aegina_7Aegina_13180716_1896fAegina_5Aegina_15
Noe av det fineste jeg vet er turkist vann med klipper rundt, dette var det mye av i Hellas ♥ Vi overnattet en natt i Limenaria hvor vi tok med jolla ut på en liten utforsknings tur for å ta litt bilder. Da vi nærmet oss klippene lengst unna seilbåten gikk motoren selvfølgelig tom for motorolje, og vi måtte ro tilbake. Haha! Tror det ble den hardeste økten vi hadde i løpet av uken, fordi vi gjorde egentlig ikke annet enn å slappe av. Det ble heldigvis noen greie bilder, selvom jolla og bare føtter gjorde at vi ikke fikk knipset spesielt mange. Veldig fint var det hvertfall ♥

FLOWERS IN POROS

200716_2884lys200716_2876
God morgen ♥ Nå er det veldig lenge siden det har skjedd noe her inne, mye på grunn av lite tid og elendig internett. Den siste uken har jeg vært på seilferie i Hellas og det har vært helt fantastisk. Over 35 grader hver dag, 25 grader i vannet, masse sol, saltvann, fine steder, fine mennesker og masse avslapning. Det har vært en uke jeg har ventet lenge på og en uke jeg aldri vil glemme. Vi har vært på mange fine steder og hatt mange fine opplevelser. Jeg har en stor oppsamling med bilder jeg gjerne vil dele, men fordi jeg ikke er ferdig med å redigere alt begynner jeg rolig med to bilder fra byen Póros. Jeg har veldig lite antrekksbilder fordi vi gikk i bikini hele tiden, svettetbort i klær og kun sminket oss to kvelder. Kan ikke klage på det altså. Likevel har jeg mye annet, blandt annet masse fine blomstertrær. Håper alle har hatt en fin uke og en klar for en ny!

EVERGLADES

Før leggetid i går leste jeg litt i arkivet på bloggen til Martine og kom derfor på at jeg har helt glemt å blogge om dagen vi hadde i Everglades. På en søndag som denne, og nok en dag med masse regn passet det derfor veldig bra med et lite tilbakeblikk. Når regnet øser ned og hver dag er like grå kan jeg ikke skryte på meg veldig mye kreativitet, men derfor er det perfekt å finne upubliserte bilder på macen. Jeg synes ikke det er like gøy å blogge når hvert innlegg består av grå, regnfulle bilder, så derfor krysser jeg alt jeg har for bedre vårvær fremover.

080316_0295Everglades_2Everglades_19Everglades_15080316_0290Everglades_5080316_0320Everglades_3Everglades_14Everglades_22
Dagen i Everglades var veldig spennende og veldig gøy. Nasjonalparken Everglades er et kjempestort område bestående av våtmark hvor over 1,5 millioner alligatorer lever. Da vi dro dit var jeg egentlig ganske sikker på at vi kom til å se flere alligatorer, men fordi selve parken brer seg over et helt sinnsykt stort område så vi kun én. Likevel kom den ene veldig nærme båten og var lenge rett ved oss, så vi var mer enn fornøyde. Veldig gøy, og litt skummelt fordi alligatorene er ville og kunne hoppet rett oppi båten om de hadde ønsket det. Etter båtturen dro vi på alligatorshow hvor vi fikk se små bebialligatorer og deretter holde en om man ønsket det. Anbefaler virkelig å ta en tur hit dersom dere reiser til Miami

pappasdatter

21år gammel jente fra Lier som bor i Bergen med kjæresten for å studere. Blogger om det hverdagslige, antrekk og ferieturer. Kontakt: Idap1@hotmail.com