LIVET ER BEST UTE

Beitostølen0507Beitostølen0507_8Beitostølen0507_2Beitostølen0507_12
Lite er bedre enn norsk natur og fjelluft, og derfor var det helt perfekt med tre dager på hytta da jeg endelig hadde litt jobbfri. Jeg nyter sommerfri, men til tider er sommerferien nesten mer stressende enn studiehverdagen. Haha! Med jobb 3-5 dager i uken, flytting, trening, venner, familie, bursdager, osv. løper jeg fra ende til annen for å rekke å være med på alt. Ofte skulle jeg ønske jeg kunne dele meg selv i flere biter, slik at jeg ikke gikk glipp av noe. Forrige helg jobbet jeg fredag og dro rett hjem i familiebursdag og videre for å hjelpe til med pakking før flytting. Lørdag var det jobb i Svelvik før det var Jazzfestival på kvelden. Tidlig søndag kjørte jeg og Maria hjemover før hele dagen og kvelden skulle brukes på flytting. Fjuh! Med så mye å gjøre hjemme er det veldig deilig å ha en hel uke i Hellas. Nyyyt!

BITIHORN 1609 moh

Bitihorn060716_1Bitihorn060716_2Bitihorn060716_8Bitihorn060716_16Bitihorn060716_28Bitihorn060716_21Bitihorn060716_39Bitihorn060716_50
Forrige onsdag gikk Martine, mamma og jeg opp Bitihorn ♥ Vi var veldig heldig med været og kom opp til den fineste utsikten. Fjellet ligger ti minutter med bil fra Beitostølen og er en veldig fin tur som passer for alle. Vi brukte rett under 1,5 timer opp, perfekt lengde på turen synes jeg. Den første timen gikk vi jevnt og trutt oppover med lite stigning, og det var ikke før de siste 25 minuttene det ble brattere. Veldig gøy å ha vært på enda en fjelltopp. Nå gleder meg allerede til kjæresten skal bli med neste gang!

GOOD TO BE HOME

090616_78762090616_78763090616_78764090616_78761
Det er veldig godt å være hjemme igjen, spesielt hyggelig når Kaja er tilbake fra Australia ♥ I går gikk vi opp Hørtekollen med mamma og Camilla, og det var en veldig fin og hyggelig tur. Vi rakk også heldigvis inn før regnet kom. I dag skal både hår og bryn fikses, før jeg reiser inn til Oslo for å spise litt med Live. Skal bli veldig hyggelig å se hun igjen etter litt for lenge fra hverandre.

WORK HARD PLAY HARD

070616_7469d070616_7469b
God morgen fine mennesker ♥ I dag er det gledens dag for min del fordi vi kjører hjemover til Østlandet så fort N er ferdig med eksamen. Jeg er klar for avreise. Bilturen blir seks-syv timer på rumpa og derfor kjørte vi en god økt i går kveld før avreise. Gårsdagens økt ble en overkroppsøkt og det var veldig på tide. Jeg er alt for dårlig til å trene armer og skuldre, så et av mine mål for sommeren må nesten bli å trene dette oftere. Er jo viktig å være sterk i hele kroppen, ikke bare deler av den. Jeg har også den siste tiden fått mer sansen for pistol squat (øvelsen ovenfor) og dips. Synes begge øvelsene er veldig gøy og ikke minst utfordrene, og derfor prøver jeg å øve på dette så ofte som mulig. Gøy å stadig bli bedre på egenvektstrening. Uansett, tilbake til pakkingen. Håper alle har en fin onsdag!

FLØYEN I SOLSKINN

230516_6386g230516_6386b230516_6386i230516_6386e
Uken begynte med nydelig vær sammen med en enda nydligere jente, hihi ♥ Etter litt for mange dager med trist vær var det veldig godt å endelig se litt sol igjen, og det ble selvfølgelig feiret med en tur opp Fløyen. I dag skal vi opp Stoltzen og etter det blir det grilling i parken. Kjempekos! Når det endelig er deilig vær i Bergen er det ikke annet å gjøre enn å komme seg ut døren. Jeg lengter sååå etter sommerferie nå, håper siste dagene med eksamenslesing går fort!

BOOTYSØNDAG

God morgen ♥ Dette innlegget skulle egentlig ut i går, men fordi bildene mine ikke ville lastes opp ble det utsatt til i dag. Dagen i går gikk for det meste til lesing, men fordi N har eksamen i dag trengte han en skikkelig økt kvelden før. Han trente rygg imens jeg trente litt rumpe, og på slutten av økten møttes vi for å trene mage sammen. Fordi jeg trente for første gang på en uke nå på fredag har jeg vært helt latterlig støl i helgen. Visste ikke at én uke sykdom kunne gjøre så mye med kroppen min. Føltes nesten som jeg ikke hadde vært på treningssenteret det siste året. Heldigvis er formen tilbake, men fordi jeg var så sinnsykt støl ble rumpeøkten min litt alternativ og ikke alt for tung. Likevel tenkte jeg å dele økten min med dere og håper det er noe dere liker.

220516_61092220516_61091økt
Ovenfor ser dere altså alle øvelsene jeg kjørte på ben/rumpe. Litt usikker på navnet på den ene øvelsen som jeg kalte "dype knebøy i smithmaskin", men poenget er altså at du står med bena langt foran deg og går ned i en knebøy. Gå så langt ned du klarer og skvis rumpen på toppen. Jeg har kun prøvd denne øvelsen et par ganger før i går, men liker den bedre og bedre for hver gang. Deilig å kjenne at det svir litt i rumpa! Knebøy med kettlebell og kettlebell swing kjørte jeg som et supersett. Neste rumpeøkt blir det tunge hip thrust og det gleder jeg meg veldig til! Om dette er et innlegg dere liker, deler jeg gjerne en økt i uka? Ønsker alle en fin mandag ♥

INSTA LATELY @BRINGFIT

bringfit
De siste dagene har jeg vært syk og nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Hver kveld føler jeg formen begynner å bli bedre, men når jeg våkner neste morgen er jeg som regel tilbake til start. I dag våknet jeg ikke med vond hals, men derimot helt tett nese. Derfor har dagen min startet med Game of Thrones og en varm kopp med te under pleddet. Jeg har skikkelig lyst til å trene og har vært veldig motivert de siste dagene, men i håp om å bli frisk har jeg tatt det rolig. Fordi jeg sitter inne med joggebuksene på, håret i en dott og usminket ansiktet kjører jeg heller et lite tilbakeblikk på hva som har skjedd på instagram i det siste. Ønsker alle en fin mandag og en god start på den nye uken ♥

STAIR JUMP

120516_5691d120516_5691e120516_5691f
Den siste tiden har jeg fått skikkelig dilla på fargerikt treningstøy. Ikke at jeg aldri har hatt det før, men som oftest har jeg holdt meg til fargerike overdeler. Jeg har alltid synes jenter med farger på tightsen er såå fine, men har aldri klart å føle meg komfortabel i det selv. Det er jo ingen hemmelighet at man ser slankere ut i svart og med mine 160cm har ikke jeg så veldig lange ben at det gjør noe. Likevel har jeg bestemt meg for å ignorere bena og prøve å bruke mer farger. For to uker siden vant jeg denne tightsen fra Kari Traa og det har allerede blitt en favoritt. Etter jeg vant denne har jeg prøvd meg på enda mer sprudlende farger, og jeg kjenner jeg blir såå glad og motivert av å være fargerik når solen skinner ♥

LYKKELIG HJEMME

030516_4024 kopi030516_4024b030516_4024f
Jo lenger jeg bor i Bergen, jo vakrere blir Sylling. Altså, se denne deilig utsikten da. Så fredfullt og behagelig. Det er fint å bo i by, men enda bedre på "landet". Heldigvis er Bergen veldig ålreit med tanke på at det tar kort tid før du er på fjellet. Fra meg tar det nøyaktig tre minutter til Fjellveien, syv minutter til Stoltzen, ti minutter til Fløyen, osv. Jeg elsker byfjellene og skulle gjerne tatt med et par av de hjem når jeg er ferdig med studietiden. I går avsluttet jeg dagen med litt styrketrening sammen med N, før jeg dro hjem til familien og koste meg med gresk yoghurt, blåbær, mandler, epler og kanel. Veldig godt å være hjemme, skulle gjerne hatt en uke til ♥

FRIYAY

280416_3381a280416_3356
Endelig fredag og endelig helg ♥ I morgen kjører vi hjemover og jeg har gledet meg så lenge til morgendagen. Endelig! Det skal bli skikkelig godt å være hjemme noen dager med mamma, pappa og resten av gjengen. Før jeg drar kommer Ida og Hilde en tur til meg, så håper jeg på å se Live i kveld. Ellers må så klart alt pakkes, kroppen trenes, leiligheten vaskes og masse mer. Slenger ved noen bilder med ny Kari Traa tights som jeg vant i intsakonkurranse, helt ok det! :-) Ønsker dere en fin fredag og en god helg!

pappasdatter

21år gammel jente fra Lier som bor i Bergen med kjæresten for å studere. Blogger om det hverdagslige, antrekk og ferieturer. Kontakt: Idap1@hotmail.com